Hieman säätöä…

Olin jo järjestänyt kesälomareissuni hotellit ja junayhteydet lähes kokonaan, kun suunnitelmiini tulikin pieni muutos. Olin tilannut Ranskan VR:ltä hälytyksen sähköpostiini kun Annecy-Pariisi -välinen suora yhteys tulisi myyntiin ja sainkin siitä ilmoituksen toissa viikolla vielä Pariisissa ollessani. Jostain syystä lähdin tarkistamaan Guns N’ Rosesin keikan ajankohtaa, jonka olin omassa päässäni koko ajan kuvitellut olevan lauantaina 8.7. Tämän päivämäärän mukaan olin myös varannut Airbnb-kämpän Pariisista ja suunnitellut koko Ranskan-kiertueeni aikataulun. Yllätys olikin melkoinen kun huomasin keikan olevankin jo perjantaina 7.7. – oh là là……

Minulla oli siis kaksi vaihtoehtoa: myydä keikkalippu pois ja palata Pariisiin alkuperäisen suunnitelman mukaan 8.7. tai lyhentää aikaani Avignonissa, Grenoblessa tai Annecyssa vuorokaudella. Guns N’ Roses (jonka näin jo vuonna 1991 Helsingin jäähallissa) vei kuitenkin pidemmän korren. Koska olin ostanut myös jo kaikki junaliput sitä viimeistä Annecy-Pariisi -väliä lukuunottamatta, oli helpointa lyhentää Annecyssa oloa päivällä, mikä tosin harmitti kovasti. Toinen harmituksen aihe tuli siitä, että peruin kivan hotellini Annecyssa ja yritin sen jälkeen varata sitä uudestaan vain yhdeksi yöksi, mutta tämä ei onnistunutkaan. Hotellin varaussivusto ilmoitti, että hotellissa pitää yöpyä minimissään kaksi yötä! Onpa erikoista, sanon minä. Noh, otin huoneen persoonattomasta, mutta varmasti ihan hyvästä Mercure-hotellista.

Ilonaiheen sen sijaan aiheutti Annecy-Pariisi -junamatkan hinta, joka oli vaivaiset 25 euroa. Matka-aika on vajaa neljä tuntia ja Pariisiin saavun keikkapäivänä klo 16.14. Täytyy siis toivoa, ettei mitään myöhästymisiä tai viime hetken lakkoja osu kohdalle… Airbnb-asuntoni olin tosiaan vuokrannut vasta lauantaista eteenpäin, joten varasin yhdeksi yöksi jo tutun Ibis-hotellin läheltä Gare de Lyonin juna-asemaa.

Yleensä olen hyvin tarkka ja varmistelen kaikki päivämäärät useaan otteeseen, mutta jostain syystä nyt olin sekoillut keikkapäivämäärän kanssa. Onneksi kovin suurta vahinkoa ei päässyt käymään ja kyllä sinne Annecyynkin takaisin vielä pääsee.

74-3

Maaliskuinen Pariisi

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s